Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (2)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Самарська А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3
1.

Самарська А. В. 
Закономірності поширення та акумуляції важких металів у ґрунтах залізничної інфраструктури [Електронний ресурс] / А. В. Самарська, Ю. В. Зеленько // Залізничний транспорт України. - 2018. - № 3. - С. 13-21. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ZTU_2018_3_4
Висвітлено проблему забруднення грунтів важкими металами (ВМ) внаслідок експлуатації залізничного транспорту (ЗТ). Мета роботи - проаналізувати сучасний стан проблеми як в Україні, так і за кордоном, охарактеризувати основні джерела надходження ВМ на ЗТ, визначити вміст ВМ у грунтах залізничної інфраструктури, виявити закономірності їх поширення й акумуляції, встановити зону найбільшого забруднення та надати рекомендації щодо підвищення екологічної безпеки територій залізниць. Об'єкт дослідження - грунти залізничного перегону між станціями Вільногірськ - Ерастівка та прилеглих до колії територій. На обраній ділянці залізничного шляху відсутні будь які інші джерела надходження ВМ. Відбір проб здійснювався на відстанях 0, 5, 10, 15, 20, 30, 50 та 100 м від залізничної колії по обидві сторони, через кожні 100 м. За допомогою методу атомно-абсорбційної спектрометрії визначено концентрації валових форм кадмію, свинцю, цинку, нікелю, міді, марганцю та заліза. Після проведення апроксимації даних було розраховано потенційний екологічний ризик та фактор збагачення грунтів ВМ, побудовано графіки поширення ВМ за віддалення від залізничної колії. За інтенсивністю забруднення грунтів ЗТ можливо класифікувати як помірне джерело надходження ВМ, але цей висновок є обгрунтованим тільки для перегонів. Тобто, забруднення грунтів на вантажних і вантажопасажирських станціях може значно відрізнятись від зон магістрального руху поїздів. Основні джерела надходження ВМ у грунти - втрата вантажів, а також стирання металевих конструкцій рухомого складу, колії, пантографа і контактної мережі. Одержані закономірності поширення та акумуляції ВМ свідчать про поступове зниження вмісту ВМ за віддаленням від залізничної колії. Зона 0 - 30 м від колії є найбільш забрудненою.
Попередній перегляд:   Завантажити - 705.617 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Ковров О. С. 
Лабораторне дослідження процесу біовилуговування важких металів як явища кислотного шахтного дренажу [Електронний ресурс] / О. С. Ковров, І. І. Клімкіна, А. В. Самарська, С. А. Красовський // Збірник наукових праць Національного гірничого університету. - 2020. - № 60. - С. 150-161. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpngu_2020_60_17
Попередній перегляд:   Завантажити - 367.668 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Зеленько Ю. В. 
Екологічна оцінка перспективи організації залізничних туристичних перевезень в закарпатському регіоні [Електронний ресурс] / Ю. В. Зеленько, С. Ю. Трєпак, А. В. Самарська // ScienceRise. - 2015. - № 10(2). - С. 13-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/texc_2015_10(2)__4
Попередній перегляд:   Завантажити - 549.438 Kb    Зміст випуску     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського